Főoldal

https://www.facebook.com/IndoorOutdoor-Training-Klárival-1056056567752491/

 

 

Kedves Olvasó! A weboldalamon minden bejegyzés a sajátom. Abban az esetben, ha tetszik a cikkem, vagy bármilyen más információ a weboldalamról, akkor kérlek, hogy amikor felhasználod itt az interneten, azt a blogomra utaló linkkel jelöld meg, hogy tőlem származik. Nagyon örülök, hogy az Olvasóm vagy és remélem hogy egyszer a Vendégeim között is köszönthetlek!

Ne várj csodát három nap alatt!

Napjainkban a rohanó életmód miatt egyre kevesebb időt szánunk magunkra és ennek következménye, hogy egyre jobban elhanyagoljuk testünket. Nagyon sokan a gyors és hatékony megoldást keresik, amely csak egy ideig tartó jó közérzetet nyújt. Nem váltja ki az állandó testmozgást, amelyre a testünknek szüksége lenne.

Ha a beszűkült és megmerevedett, vagy netalán évek óta nem sokat mozgatott ízületeidet, izmaidat újra fel akarod éleszteni és hajlékonnyá, erőssé szeretnéd varázsolni, ebben tudok segíteni! Már néhány alkalom után is nagyon sok sikerélmény fog érni, hidd el!

Rólam

Már annak tizenvalahány éve, hogy csak hobbiból elkezdtem edzeni…

Tolnai Klári vagyok, személyi edző és csoportos óra oktató.kép (63) másolata

Hogy miért is kezdtem edzőterembe járni? Mert túl vékony voltam. A súlyzós gyakorlatokkal nagyon szépen fejlődtem. Mostmár jópár vendégem azt mondja, hogy olyan izmokat akar, mint az enyém! Az izomépítés fogalma alatt kérlek ne csak a kigyúrt “kétajtós szekrényekhez” viszonyíts, mert szerintem már egy szép tónusos izomzat kialakítása is izomépítésnek számít!

Sokféle embertípus létezik, van aki a keményebb fitness termi edzést, van aki a szabadtéri edzéseket kedveli jobban. Ha eredményt akarsz, akkor az edzésterveimmel azt megtalálod, akár teremben, akár a szabadban legyen. Csodapirulával, és hókuszpókusszal még senki sem kapott bomba alakot. Akár kezdő vagy, akár haladó, szívesen segítek megtalálni a számodra megfelelő edzésmódszereket.

Azt nem ígérem, hogy a tenyeremen foglak hordozni az edzéseken, de ha egy szebb, esztétikusabb forma elérése a célod, akkor nagyon jó kezekben leszel!

A célom az, hogy ne csak divatból járj edzeni, hanem váljon életformáddá és élvezd az  edzést életed végéig! Valaki egyszer megkérdezte tőlem, hogy meddig kellene edzeni járni? Erre azt feleltem: ameddig élsz!

Csodálkozva nézett rám…

Miért fontos egy személyi edző?  

Hogy számodra kialakítsa a megfelelő mozgásprogramot: azaz a Te alkatodnak, célodnak, életkorodnak, életvitelednek megfelelően személyre szabott edzésmódot alakítson ki.

Sokan úgy gondolják, hogy a személyi edző tevékenysége csak konditeremre korlátozódik és súlyzózni kell, meg a kondigépeket nyomni és a lépcsőzőgépet taposni.  Jó ha tudod, hogy a személyi edzést nagyon sokféle képpen színessé lehet varázsolni! Ha nem akarsz kondizni, akkor nincs konditerem, nincs taposógép. Ha irritálnak a kigyúrt pasik és fitnesz cicusok, akkor irány pl egy park, vagy a kerted, vagy egy magán edzőterem, mert ott is lehet jó edzéseket tartani.

Csak néhány eszközt/edzésmódszert mutatok be, amit a személyi edzésben is alkalmazok: 

Az egyik legjobb eszköz, a saját testsúlyunk, pl már egy fekvőtámasz is saját testsúlyos gyakorlatnak számít, vagy egy manapság divatos gyakorlat: a Plank!

A Gymstick, egy szivaccsal bevont üveszálas bot, két végére rögzített gumikötéllel. A súlyzós és konditermi edzések gumiköteles változatához hasonlítanám, mert itt az ellenállást a gumival tudjuk változtatni és nagyon szép izmokat lehet ezzel is szerezni. https://edzokepzes.wistia.com/medias/v95nuo86gn

A  Get Fit (TRX) heveder egy felfüggesztési ponttal és két heveder szárral rendelkezik, amelyeket a gyakorlatoknak megfelelően, ötféle hosszúságban lehet használni. Az eszköz használójának kezeit vagy lábait egy felfüggesztési pont tartja, miközben testének másik része a talajjal érintkezik. A gyakorlatok változatosak, az edzés menete a saját testsúlyon alapul. Az erő növelés, erő-állóképesség, állóképesség javítása, hajlékonyság és ízületstabilitás fejlesztésére kiváló eszköz.

Pilates karika, a felső és alsó test erősítéséhez használjuk. A gyakorlat a karika ellennyomásával történik, mellyel hatékony edzés érhető el. A gyakorlatok akár ülve, állva vagy fekve is elvégezhetőek.

Fit Ball, ez egy óriás gumi labda, amit sokan imádnak, és van aki nagyon nem szereti. Az állóképesség, egyensúlyérzék, koordináció fejlesztésére szolgál. Sokféle gyakorlatot végezhetünk vele, azaz ráülhetünk, ráhasalhatunk, ráfekhetünk, kar- és lábgyakorlatok végezhetőek vele.

Dynair (dinamikus párna) egy levegővel felfújt kerek gumipárna, ami hát- és derékfájdalmak enyhítésére szolgál, ha a széken ülve használjuk, azon kívül a helyes testtartásra ösztönöz. A gyakorlatok a párnán ülve, állva és különböző eszközök segítségével történik. Fejleszti az egyensúlyérzéket, koordinációt.

Gumikötél, ez is remek izomfejlesztő. A gumikötél két végén van egy – egy fogó, így nem áll fenn az a veszély, hogy kicsúszik a kezünkből mint egy fitness szalag.

Spinning kerékpár már komolyabb szerkezet, mint egy sima szobabicikli. Ezt ki kell próbálni, azt mondom Neked, mert nemcsak a pedált nyomjuk, hanem közben kellemes mélyhátizom és kemény kar erősítéseket is lehet végezni! Az a jó benne, hogy aki nem tud bicajozni, még neki is menni fog!

Azon kívül még sokféle eszköz létezik, ami mind-mind csak Rád vár, hogy profin használni tudd őket!

A Köredzés egyik olyan edzésfajta, amihez nagyon sokféle eszköz használható. Egy kicsit bemutatom ezt az edzéstípust: a neten szerintem már nagyon sok fajtájával találkozhattatok, mint pl a Tabata, vagy Cross-training, stb. Ha már kipróbáltátok esetleg, akkor rájöhettetek, hogy néhány nagyon egyszerű gyakorlatból is lehet kemény és zsírégető edzést összehozni. Hogy mi is a köredzés? Nem más, mint ún. állomás training. A teremben állomások vannak kialakítva, ahol egy bizonyos ideig kell egy gyakorlatot végrehajtani. Pontosabban: általában nálam 6 állomás van, azaz 6 féle gyakorlat és 40 mp alatt annyit kell belőle végrehajtani, amennyit csak tudsz!  Majd ezután jön 10 mp pihenő és utána újra kezdődik ugyanez a 6 gyakorlat. Fontos, hogy a 40 mp-es edzést maximális erőbedobással/tempóval végezzük, mert csak akkor lesz meg a hatása! Aki kivételesen jó kondiban van, a 10 mp-es teljes pihenőt kiválthatja 10 mp aktív pihenővel, ami annyit jelent, hogy ezt az időt is edzéssel tölti, tehát nincs teljes megállás. Majd 2 kör után lesz 60 mp szünet, ami mindenkinek pihenőt jelent: lehet állva, ülve, fekve, vagy nyújtással tölteni. Ha van pulzusmérő órád, akkor feltétlenül használd! Ezzel be lehet állítani, hogy folyamatosan zsírégető zónában dolgozz, vagy fejleszd az állóképességedet. Ha túlhajszolod magad, a pulzusmérő jelez, hogy csökkents a tempón. Sajnos sokan túl edzik magukat és nem veszik észre, mindaddig amíg testi tünete nem lesz, azaz szédülés, rosszullét, hideg érzet, stb.

Szakirányú végzettségeim:

2016 – Fitness Company, Budapest – Életmód – tanácsadó  wellness trainer

2016 – Almásy Mozgásakadémia, Budapest – Preventív Gerinctréning oktató

2016 – Fitness Company, Budapest – Kick Boksz Athletics oktató

2016 – Fitness Company, Budapest – Személyi edző

2015 – Fitness Company, Budapest – SpinRacing oktató

2014 – Fitness Company, Budapest – Sportedző (testépítés-fitnesz)

2014 – Fitness Company, Budapest – Gymstick Muscle Instructor

2014 – Fitness Company, Budapest – Gravity Exercise Training – GET FIT Instructor

2012 – Body’n’Soul Wellnes and Pilates Academy, Budapest – Táplálkozási- és Életmód Tanácsadó

2012 – Kínai Gyógymódok Akadémiája, Budapest – Wu Shuang Dao Yin gerincterapeuta (tao jin kínai gerinctorna) oktató

2011 – Body’n’Soul Wellness and Pilates Academy, Budapest – Spine Balance (gerinctorna) oktató

2011 – Body’n’Soul Wellness and Pilates Academy, Budapest – Pilates oktató