A saját testsúllyal végzett edzésekről (CrossFit, TRX, stb)

Sokszor hallom az öltözőkben, hogy ugyebár kipróbáltátok már, de nem ment annyira jól az edzés, mint amennyire gondoltátok. Vajon miért nem bírta  a törzsed, a karod, a lábad? Tudod kell, hogy ehhez kell egy bizonyos erőnlét, állóképesség és egy olyan előre felkészített test, amelynek már a saját testsúllyal végzett gyakorlatok nem megterhelőek, hanem feldobva az adrenalin szintedet megemelnek! Ha az óra után nincs meg az a fenomenális érzés és már csak négykézláb tudsz kimászni a teremből, akkor többet sem mész oda, igaz? Igen, van olyan, aki egyszer kipróbálja, majd többet sem, mert úgy gondolja, ez nem neki való, például azt érzi, hogy kettétörik az egész törzse, vagy nem akar sérvet szerezni. Igen, jól  hallod, ha nem elég erős a gerincmerevítő izmod, ezekkel a kemény edzésekkel azt is lehet szerezni.

Szóval, előbb jobb lenne egy olyan gyakorlatsor számodra, amely valóban felkészít az erősebb edzésekre. Ezekre való az a torna, amelyet általában átugortok az órarendben, mert nincs rá szükségetek, azt gondoljátok. Ezek pedig a pilates, a gerinctorna, a jóga és a többi mélyizom torna. Habár ezeken az órákon nem fogsz zsírt égetni, nem fog felmenni a pulzusod az egekig – habár a Wu Shuang Dao Yin gerinctorna kellemesen meg tud izzasztani – , mégis megkapja a tested azt az alap edzettséget, amelyre már bátran építkezhetsz! Nem máról holnapra, de kitartóan hónapról-hónapra nemcsak egyre edzettebbé, hanem egyre hajlékonyabbá is fogsz válni, amelyért az izmaid nagyon hálásak lesznek!

Majd egy év múlva újra kipróbálhatod, hogy most mennyit bírsz és megtapasztalod, hogy nagyon sokat fejlődtél az alatt az idő alatt! Már sokkal többet fogsz bírni, sokkal kevésbé fáradsz el, és örömet is okoz az, hogy már nem törik el derékban a tested, sőt a karjaid számára a tested könnyebbé vált! Pedig csak a karod erősödött meg. Ezzel csak azt szeretném, hogy megtudd, minden mozgásformának megvan a maga előnye.  Azon kívül itt is fontos a fokozatosság, mert ha fokozatosan készíted elő a tested a keményebb munkára, akkor sérülések nélkül fogsz kijönni az óráról!

 

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet