ERŐS GERINC = HÁTIZOM + GERINCMEREVÍTŐ IZMOK ERŐSÍTÉSE

Minél erősebb a hátizmod és a gerinced körüli izomzat, annál kevésbé fog érinteni téged többek között olyan probléma mint például a sérv, vagy csak egy egyszerű  hátfájás. Ha valóban erős és hajlékony gerincet akarsz, akkor menj le hídba, vagy told ki magad hídba! Ha eddig is meg tudtad csinálni, akkor holnaptól iktasd is be az edzésedbe. Ha minimum hetente egyszer-kétszer, két – három alkalommal kinyomod magad és kitartod, már nagyon sokat teszel a gerincedért. Azon kívül a híd egy rendkívül jó hasizom nyújtó gyakorlat, sőt a végtagok izomzatát is nagyon jól átnyújtja.

Ezt a gyakorlatot én általában a saját edzésem végére teszem, amikor már kellően be vannak melegedve az izmaim. Legtöbbször hasizom gyakorlat után szoktam úgymond hasizom nyújtására is alkalmazni.

A híd az egyik legjobb gerincmerevítő izomzat erősítő. Ha hiszed ha nem, én a hidat harminc évesen tudtam először megcsinálni. Korábban is próbálkoztam, de sohasem ment, ugyanis túl gyenge volt a kar- és hátizmom. Amióta meg tudom csinálni, azóta örömmel iktatom be a saját edzésembe a hidat és annak különféle változatait is.

No most ne ijedj meg, mert a gerinctorna óráimon a hidat nem kérem számon, de aki kellően erősnek és hajlékonynak érzi magát, annak szívesen elmondom és bemutatom, hogy hogyan végezze el fokozatosan és helyesen, vagy hogyan vegye rá a testét arra, hogy nagyobb nehézségek nélkül is elvégezze el a gyakorlatot. A híd többek között az a gyakorlat, amely valóban szimmetrikusan erősíti a gerincmerevítő izmokat és az egyik legjobb gerincerősítő gyakorlat!

Tudtad, hogy a porckorongokat a mozgás élteti, azaz csakis mozgással (diffúzió útján) kapják meg  a kellő tápanyagot? Ha kellően átmozgatod minden irányban a gerinced, biztosan nem fogsz se hátfájással, se gerincproblémákkal küzdeni!

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet