Fogyás után mi történik a gerincmerevítő izmokkal?

Azt tudjuk, hogy fogyáskor a testzsír egy részétől megszabadulunk, azonban nemcsak a hasról és úgymond láthatóbb helyekről kezd el csökkenni a zsírtömeg, hanem onnan is, ahol nem látjuk. Ezért a korábban zsírsejtekkel megtöltött izmokból a „töltelék” leapad, eltűnik, így azok a fogyás után lazábbá válnak.

Ha a fogyókúrádat a sporttal kötöd össze, akkor a lazábbá vált izomzatnak nem adsz lehetőséget arra, hogy ellustuljanak, kilazuljanak. A gerincmerevítő izmok sem kivételek, azokat is erősíteni kell, azonban súlyzós edzésekkel ezekre az izmokra nem lehet hatni, hanem csakis mélyizom tornával, mint például gerinctornával, vagy pilatessel. A legjobb, ha egy hozzá értő segítségét kéred, aki hasznos tanácsokkal lát el és nem az internetről töltesz le hasznosnak vélt infókat és helytelenebbnél helytelenebb tornagyakorlatokat, amivel csak árthatsz magadnak. Hidd el, hogy sokkal kifizetődőbb az, ha egy szakembert keresel meg, minthogy később időt és pénzt pazarló rehabilitációra – és még sorolhatnám –  kell majd járnod.

Ha a gerinced mentén lefutó kötélszerű izomkötegek, azaz a gerincmerevítő izmaid lazák maradnak és nem törődsz velük, akkor a terhelés nagy része a csigolyákra hárul. Azonban a  csigolyáknak nem ez a feladatuk és beszéd híján fájdalommal vagy valamilyen gerincproblémával jeleznek. De erről bővebben olvashattál már a korábbi bejegyzéseimben. Tehát ha mindig jó kondiban tartod a gerincmerevítő izmaidat, akkor el fog kerülni a hátfájás, könnyedén tudsz lehajolni, nemcsak előre, hanem oldalra és hátra is, sőt akár lemehetsz hídba is, vagy csak kitolhatod magad hídba! A gerinced is nagyon értékes, gondoskodj róla és vigyázz rá!

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet