Lehetünk bármilyen divatosak is, azonban a helytelen testtartást elég nehéz eltakarni!

Sajnos egyre több olyan embert látok az utcán, akik habár a legújabb divat szerint öltözködnek, mégis a testtartásuk elrontja az egész összhatást: azaz előregörnyedt hát, előre ejtett vállak, előre tolt nyak, szinte fülig felhúzott vállak, vagy csak az egyik váll felhúzva – például a telepakolt táska miatt – és még sorolhatnám. (habár sokaknak még táska nélkül is úgy marad az egyik válla)

A kis könnyű nyári ruhák pláne nem tudják eltakarni a helytelen testtartást! Tudom, hogy mindenki a zsírégető órákat keresi, hogy majd a strandszezonra eltűnik a zsírpárnája. Azonban van egy rossz hírem, hogy a hanyag testtartás és púpos hát még mindig marad! Hogy miket beszélek? Már hideg van a nyári ruhához? Való igaz, de jövőre is lesz nyár!

Szóval, a mostani divatos fitnessz őrületek ámbár szuper jók, de csak abban az esetben, ha már megvan a testünk „alapozva”, azaz az izmok kellően erősek és rugalmasak hozzá, hogy ne sérüljünk le azonnal. Tehát ne csak a mindig trendi mozgásformákat keressük, hanem próbáljuk a régi jól bevált tornagyakorlatokat is megízlelni, megkedvelni.

Vegyük példának az étkezést: senki sem szeret egyhangúan étkezni, szeretünk finomabbnál finomabb falatokat is megkóstolni, például van aki az ínyencfalatokra vadászik. Az új tornagyakorlatokkal is így van, mert azonnal a többség belekóstol az új mozgásformába. De vigyázat, mert ha nem vagyunk hozzá elég edzettek, akkor inkább kárt teszünk a testünkben.

Tehát továbbra is azt szajkózom, hogy sokkal jobbat teszünk a testünknek azzal, ha már megvan egy alap edzettség és arra építünk, és nem csak úgy hipp-hopp kiugorva a karosszékből, vagy a nyolcórás ülő munka után beleugrunk egy-egy új mozgás őrületbe. Leggyakoribb eredménye ennek az izomhúzódás, vagy csak egy ízületei belhártya becsípődés, no de az se túl kellemes. Mindez annak köszönhető, hogy az izmok, mélyizmok még nincsenek ráállítva a mozgásra, vagy nem elég erősek. Nem kell ahhoz nádszál karcsúnak lenni, hogy valaki gerinctornára, pilatesre, vagy jógára járjon, mert a mélyizom mindenkiben ott lapul. Van akinek gyenge, vagy van akinek erősebb. No először erre kell „gyúrni” – erősíteni és nyújtani -, hogy  ne érjen meglepetés és ezek után már mindenféle mozgást örömmel végezzünk!

Mindenkinek olyan a teste, amilyet megérdemel: azaz aki tud magára időt szakítani, vagy épp az ellenkezője,  akinek nincs ideje önmagára, végül is mindkettő megkapja a méltó jutalmát/büntetését érte! Hogy Te most jót, vagy rosszat érdemelsz, csak rajtad áll minden. Ha nem tetszik a látvány, akkor tegyél érte! Ha meg tetszik, akkor csak gratulálni tudok és továbbra is mozgásra fel!

Te milyen mozgásformákat részesítesz előnyben és melyeket nem?

Hetente hányszor tudsz rá időt szakítani?

 

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet