Miért éppen gerinctorna?

Mert nem kell ahhoz gerincsérvet szerezni, vagy nyak-, hát-, derékfájással bajlódni, hogy ráeszméljünk arra: most már ideje gerinctornára is járni. Amíg még panaszmentes állapotban eljárunk gerinctornára, akkor megelőzhetjük a fájdalmat. Szerintem az sokkal kellemesebb, ha évekig, sőt életünk végéig kitartóan tornázunk és jól érezzük magunkat a bőrünkben;  minthogy évekig, vagy netalán életünk végéig orvosról orvosra járnánk, akik ezt-azt kivesznek meg betesznek a bőrünk alá! Ti melyiket választjátok?

A gerinc a testünk egyik legfontosabb része. Vigyáznunk kell rá, mindig karban kell tartani, mert ha a többi mozgásformának neki kezdünk, akkor már egy edzett, erős gerincre és mélyizomzatra építsünk, így a megóvva testünket a váratlan sérülésektől.

A már népbetegségnek számító nyak-, hát-, vagy derékfájás leginkább a kevés testmozgás, a stressz, vagy az órákig tartó ülő munka miatt, amely leginkább helytelen testtartásban történik, vagy simán csak egy hanyag testtartás miatt alakult ki. A komolyabb gerincproblémákra – scoliosis, discushernia, scheuermann-kór, stb –  is jó hatással van a gerinctorna, ugyanis ha csak kíméled és nem tornáztatod meg magad, akkor időről időre be fog szűkülni nemcsak a gerinc melletti ízületcsoport, hanem az egész tested kicsi túlzással olyanná fog válni mint egy fadarab. Kutatások kimutatták, amennyire rugalmas és hajlékony a gerinced, annyira vagy Te is rugalmas és hajlékony a munkában és magában az életben!

Gondolom Te is tapasztalod, hogy sok idős ember – tisztelet a kivételnek – nagyon nehezen fogad már el új dolgokat, mondván hogy ők már ahhoz túl öregek, vagy eljárt felettük a idő! Ez a fajta gondolkodásmód többek között annak is köszönhető, hogy az ízületek, a gerincoszlop már nem annyira mozgékony, hajlékony! Aki viszont élete végéig mozgással tölti a szabad idejét, teljesen másképp gondolkodik és sokkal fiatalosabbá válik a korához képest! Remélem majd Te is az utóbbihoz fogsz tartozni, egy fiatalos szupernagyi, vagy szupernagypapi fogsz lenni és kívánom, hogy inkább ejtőernyőzés közben vagy síeléskor halálozz el kilencven felett, mint puha ágyikóban évekig betegen szenvedve.

(Ez a cikk a 108.hu Magazin 2013 júliusi számában jelent meg (14-15. oldal) http://tablamagazin.hu/gallery/108-hu-magazin-2013-julius/ 

Címkék:

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet