Miért figyeljünk oda a helyes testtartásra?

Habár egyre több embertársunknak sokkal kényelmesebbnek tűnik a helytelen testtartás, de mégis oda kell figyelni rá, hogy a testünknek ne okozzunk szenvedést. A helytelen testtartás miatt a gerinc egyensúlyi helyzete felborul, így a kevésbé terhelhető szakaszon éri a gerincet a legnagyobb terhelés, amelynek következtében a gerinc próbálja továbbra is egyensúlyban megtartani a testünket. Ezáltal nemcsak a csigolyák terhelődnek, hanem a gerinc melletti kisízületek és tartó izmok helyzete is megváltozik, majd az egész test eldeformálódhat. A testünk egy nagyon „okos berendezés”, ezért a test mindenféle helytelen testtartást kompenzálni próbál. Tehát megpróbálja a testet visszahúzni a gerincmerevítő izmok segítségével újra a helyes testhelyzetbe, ez a folyamat a gerinctornával felgyorsítható. De ha csak odafigyelünk magunkra, például kihúzzuk magunkat és a vállainkat lazán leengedjük, majd picit hátrahúzzuk csak addig, ameddig a felkar és a törzs egy vonalba nem kerül, már azzal is sokat javítunk a helyzeten. Habár ilyenkor fennáll az a probléma, hogy ez a helyzet már kényelmetlen! Az emberek pedig szeretnek kényelmesek maradni, így inkább visszaállnak a helytelen testtartásba, vagy csak egy ideig figyelnek oda magukra. A gerinctorna órákra azért jó rendszeresen járni, mert az oktató nemcsak a tornagyakorlat helyes kivitelezésére, hanem Rád is figyel!

De ha mi továbbra is folytatjuk a „kényelmesnek tűnő helytelen testtartást” és nem figyelünk oda magunkra, nos, akkor szólal meg a testünk fájdalommal és izomgörcsökkel. A görcsös izmok elkezdik nyomni az idegeket, amelyek zsibbadást, szédülést, fejfájást, stb okozhatnak. Ekkor jut eszébe mindenkinek, hogy gerinctorna is létezik és oktatóról oktatóra járnak, hogy valaki segítsen neki! Egy órától ne várj csodát, mivel a problémádat is évek alatt szerezted, így a probléma megoldására is éveket kell szánnod!

A gerinctorna NEM unalmas, NEM csak idős embereknek szól, NEM csak gerincproblémásoknak, NEM csak akkor ha fáj, hanem akkor is, ha még nincs semmi problémád és nem is szeretnéd megtapasztalni a fájdalmat. Azonban ha már fennáll a fájdalom, vagy gerincprobléma is „akad”, akkor ne gondolkodj! Sajnos amíg nem fáj valahol, vagy nincs probléma, addig nem gondolunk arra, hogy ez velünk is majd előfordulhat. A gerincprobléma manapság egy olyan népbetegségnek számít, amely ki fog alakulni! Ha még nincs gerincproblémád, akkor egy idő múlva lenni fog, ez nem mese. A tornával a panaszok megelőzhetőek és megszüntethetőek! A gerinctornával az izomszövetekben lévő izomgörcsök kilazulnak, amelyek egyrészt sokkal jobb közérzetet adnak, másrészt viszont az izomszövetekben lévő vérkeringés megindul, az oxigénellátás bővül, a sejtek oxigénhez jutnak, a felhalmozódott méreganyagok pedig kiürülnek a szervezetünkből. A testtartás javul és nemcsak a gerincmerevítő izmok erősödnek, hanem az egész test mélyizom rendszere megerősödik.

A gerinc a testünk egyik legfontosabb része – a gerincoszlop tartja a testünk súlyát –, de sajnos nagyon sokan elfeledkeznek erről. Ha már gyötör a fájdalom, akkor ideje valamit tenni ellene. Ne várjuk meg azt, hogy még nagyobb baj származzon belőle!  Ha megsérül a gerincünk, abból sok probléma adódhat: a gerincsérvtől kezdve a végtagok, vagy egész test bénulásáig bármi előfordulhat. Ez csak attól függ, hogy mennyire figyelünk a testünkre. Ha életed végéig erős, rugalmas gerincet akarsz, akkor ne csak egyszer próbáld ki a gerinctornát, hanem szeresd meg és járj rendszeresen az órákra! Akár hetente egyszer vagy többször, a lényeg a rendszeresség és a kitartás! Kifogásokat ne fogadj el magadtól, mivel ha fúj, ha esik, attól még nagyon sokan eljárnak tornázni. Nem attól függ a mozgás, hogy van-e kedvünk, vagy nincs.

 

 

Még nincs hozzászólás.

Hagyjon üzenetet